Friday, December 29, 2006

Barra de Navidad

Hej ingen. Den har bloggen kommer snart att vinna pris for minst text o mest bilder per tids- och langdenhet.

Hur som haver har vi varit i Barra de Navidad idag. Inget nytt bara bra.


Som ni ser ar det lite tropiskt runt staden. Till skillnad fran all den dammiga oknen man kan fa lite mycket av har.

Till sist vill vi bara saga att det ar skont att se att Palle kommit till oss igen. Vi var lite oroliga nar mejlet bounceade fran den adress han tidigare hade. VALKOMMEN Pal!!! Det ar du som gor resandet vart besvaret.

4 comments:

Hampus said...

Hej ni glada nu är det 2007 känns inte så jätte kul då det nu åter är dags att besiktiga bubblan =)


I övrigt så rullar allt på som vanligt jessica städar och diskar och jag sitter vid datorn eller lagar bilar. Har själv idag fått mig ett nytt garage i tornby med lyft, svets, tvätt m.m. och ska därav ta mig an din audi nu i dagarana.

Nyårsafton spenderade vi i skäggetorp tillsammans med johan madde och tova och hade en trevlig lugn och glad kväll provade även att sms'a ett gott nytt år till cissi hoppas hon fick det annars så ska ni veta att jag iaf försökte.

Tills nästa gång hälsa alla var snälla mot alla och drick mkt så ses vi.

kramar fam jönsson (i fornåsa)

Arne said...

Vi har nu kommit hem efter vårt nyårsfirande i Helsingfors med Ingrid, Gerhard, jenny, Leon och en massa andra människor som ni känner och inte känner. Himla kul och lite udda att vara ute i en skitful finsk förort med massa fulla finnar och raketer överallt.

Kramar

Pia & Arne

palle said...

Kul att se att ni bara har det bra. Här himma är det nämligen toppen toppen, gott nytt år förressten!
Eller felis nue anjo som det heter där ni är. Jag har ju som ni vet en outtröttlig lärare i spanska. Jessica ni vet. Hon lärde mig hur man firar nyår på chilenska.
Nu till väsentligheterna. Gör man lika dant i Mexiko?

Vi började i alla fall med en soppa. Till de drack vi ett rött vin, castill diablo nåt, och ett vitt Santa Anna, och snaps, herrgårds något. Jag blev faktiskt förvånad, att dom hade ”Å i sitt alfabete. Sedan en macka med firrre. Jag och firre går ju inte så bra ihop så jag fortsatte med herrgården och en mörk öl. Sedan dukades kalkon fram, med tillbehör, Rött vin från Italien och vitt från nån annan håla, men herrgården var slut så vi fick korka upp en flaska brännvin. Se där, en till pava, nu med ett ä.
Där efter skulle vi ha haft desert, men nu var vi så mätta, att vi tackade men Nej tack. Då blev det grogg bord i stället. Champagne, Absolut vanilj Absolut currarenågot (rena giftet) en flaska som var röd men innehållet var brunt. Öl, alkoläsk, gin och ett par sorter teqila. Till detta avnjöt vi jordnötter, chips, popkorn, catchevs, (min favo )och natchos. Också kom dom där tradiga pinnarna fram, som man aldrig köper men som det är lögn i hellsike att sluta knapra på. Tjo flöjt!
Vi dansade och apade oss till 23 tiden då vi tog sikte på en skolgård nedanför där det nya året skulle firas (spänngas) in.
Jag förstår att ni höjde på ögonbrynen när ni läste hur dags vi började, men hade ni sett de mängder sprängämne och scudd robotar de hade med sig så skulle ni förstått.
Vi fick bilda langen går lina och, blev precis färdiga när klockan slog 23.30. Detta gav oss exakt en halvtimme till att lägga upp strategi och gå igenom säkerhets instruktioner. Helt meningslöst om ni frågar mig alltså! 23.32 hade vi vårt första olycksfall. Japp. Det var jag som stod lite dumt med mitt tomtebloss och råkade bränna min tumme och ett pekfinger. Också det förstås, att jag råkade få fyr på en ovanligt dumt riggad stjänraket. Jessicas enda. Håll rigt. Detta ledde till ett missförstånd i leden och det utbröt ett fullständigt kaos med en kanonad och ett förbrödrade och ett skålande, som varade ända till 23.55. (Glyttarna på den skolan börjar inte 07-01-09.) Men då skulle ju Jessicas son, ”viktiga Danne” naturligtvis börja bråka om att vi hade börjat för tidigt med firandet.
Glöm det! Vi hann precis in i porten innan helvetet bröt loss. Folk från alla trappor och portar stormade ut på gatorna och börja skjuta raketer och tjoa och bära sig rent löjligt åt.
En och annan balkong stod också i ljusan låga. Svårt att avgöra dock, om de var glada eller bara vilda peroner ? Alltså dom som stod på balkongerna.
Jag väljer att sluta här. Resten står väl att läsa i någon "utrycknings rapport"
Alltså, jag är tveksam om detta är en riktig Latinamerikansk Nyårs tradition.
Tills vi höres, ha det så bra som det bara går.Pussar och kramar Pålle.

Jonas said...

Hola!
Vi läser med spänning Era romanliknande inlägg var dag, och avundas Era digra fotoserier. Ser ut som att Ni har det härligt! Fortsätt med det så ses vi snart!

Högaktningsfullt,
Jenna and Jones